kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰

مهلت 7 روزه سکوهای فروش اینترنتی  برای اتصال به سامانه املاک

 

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از فرصت هفت روزه به سکوهای اینترنتی درج آگهی فروش و اجاره ملک، جهت اتصال به سامانه ملی املاک و اسکان خبر داد.
ابوالفضل نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درخصوص آخرین طرح‌های دولت برای ساماندهی بازار اجاره مسکن گفت: سامانه املاک و اسکان قرار است از طریق اتصال کدپستی و کدملی اطلاعات لازم برای سیاست‌گذاری آگاهانه در حوزه مسکن جمع‌آوری شود. یکی از این دستگاه‌های همکاری‌کننده، شهرداری است که در قانون وظایفی برایش تعریف شده تا در فرآیند شناسایی خانه‌های خالی و معرفی آن‌ها به سامانه املاک و اسکان همکاری کند.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: دیوار، شیپور و باقی سکوهایی که درخصوص انتشار آگهی اینترنتی املاک کار می‌کنند بعضا به بستری برای سوءاستفاده دلالان و سوداگران تبدیل شده‌اند. به این طریق که بعضا آگهی‌های جعلی با قیمت‌های بالا برای ملکی درج ‌می‌کنند که اصلا وجود خارجی ندارد که این اقدام منتج به برهم خوردن بازار مسکن و قیمت‌سازی در این بازار می‌شود.
نوروزی گفت: به همین خاطر مقرر شد تا هر ملکی که می‌خواهد در سامانه و سکوهای اینترنتی آگهی شود، ابتدا هویت مالک و کدپستی آن ملک احراز شود تا مشخص شود در سامانه املاک و اسکان ثبت شده است یا خیر. این اقدام اکنون ممکن است. به این ترتیب از این پس آگهی‌هایی که اطلاعات آن در سامانه املاک موجود است؛ علامت‌گذاری خواهند شد و زمینه برای فعالیت‌های سوداگرانه دلالان در این عرضه محدود می‌گردد. 
او تاکید کرد: برای تحقق این امر اگر تا هفته بعد سکوهای باقی‌مانده به سامانه املاک وصل نشوند و ترتیبات فوق را رعایت نکنند، بخش آگهی ملکی آن‌ها با مجوز شورای عالی امنیت و سایر مراجع ذی‌صلاح مسدود خواهد شد.