kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳

حجت‌الاسلام والمسلمین «حمزه خلیلی» به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد

 
 
 
رئیس قوه قضائیه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق‌لیسانس جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تهران است. شروع به کار حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در دستگاه قضائی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت. وی سابقه رئیس کل دادگستری کرج، رئیس کل دادگستری استان گلستان، رئیس کل دادگستری استان قم، رئیس دادگستری استان گیلان و رئیس دادگستری خراسان استان رضوی را دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت‌الله یزدی نیز در قوه قضائیه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضائیه فعالیت و عملکرد مؤثری را برعهده داشت.
وی همچنین کتب مختلفی را تألیف کرده است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس قوه قضائیه روز پنج‌شنبه در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضائیه، گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضائیه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیثِ عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به سوابق قضائیِ ارزنده حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده قوه قضائیه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد. وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشأ اثر بود، به‌گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.