kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
معاون حمل‌ونقل شهرداری خبر داد

فراخوان واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته جاری

 
 
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با کمک دولت برای بیش از ۶۵هزار تاکسی برقی قرارداد منعقد شده که در هفته جاری برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
به گزارش معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هرمزی در نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها با تاکید بر اینکه در شورای ششم توجه ویژه‌ای به حمل‌ونقل عمومی شده است، بیان داشت: در سال‌جاری بیش از ۵۰درصد از بودجه شهر تهران به موضوع حمل‌ونقل اختصاص یافته است و برقی‌سازی ناوگان و ایجاد شبکه نظارتی هوشمند در شهر در اولویت قرار گرفته است. پروژه قطار ملی در پایتخت به ثمر رسیده و تمامی تست‌های لازم را طی کرده و وارد بهره‌برداری شده است.
هرمزی افزود: با شرکتی که شهرداری تهران با تولیدکنندگان واگن تاسیس کرده است، آماده انتقال تجربیات و تکنولوژی و همین‌طور قرارداد با سایر کلانشهرهای کشور هستیم. در پایتخت یکی از معضلات مهم برقی‌سازی بوده است که با کمک دولت برای بیش از ۶۵هزار تاکسی برقی قرارداد منعقد شده که در هفته پیش‌رو برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰هزار موتورسیکلت برقی به ناوگان شهر تهران اضافه می‌شود تا از این طریق کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال را شاهد باشیم. در توسعه برقی‌سازی تنها به انتقال تجهیزات بسنده نکرده‌ایم بلکه سازوکاری ایجاد شد که تولید خودرو و موتورسیکلت برقی را در شهر تهران داشته باشیم.