kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
مدیر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:

جایگاه آقایان و بانوان در اتوبوس‌های «بی‌آرتی» جابه‌جا می‌شود

 
 
 
 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به توصیه متخصصان، تصمیم گرفتیم وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم یعنی آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی بازگردد.
به گزارش شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، مهدی علیزاده اظهار داشت: به دلیل حضور گسترده موتورسیکلت‌ها و ماشین‌های شخصی در خطوط ویژه اتوبوس، ترمزهای ناگهانی راننده اتوبوس برای جلوگیری از برخورد با عابر یا این‌ وسایل گاهاً اجتناب‌ناپذیر است و به دلیل وجود بخش خانم‌ها در جلوی خطوط بی‌آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.
علیزاده یادآور شد: در صدها خط متعلق به بخش خصوصی که مانند قدیم‌الایام آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی اتوبوس حضور دارند، کمتر شاهد آسیب‌دیدگی آقایان بوده‌ایم و این بر اساس رصد آماری دوساله است.
وی افزود: حفظ سلامت و امنیت همه شهروندانی که در طول ۲۴ساعت شبانه‌روز از خطوط بی‌آرتی ما استفاده می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس و به توصیه متخصصان تصمیم گرفتیم وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم یعنی آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی بازگردد.
مدیرعامل شرکت واحد گفت: امسال با پیگیری‌های فراوان شهردار تهران، تعداد قابل‌توجهی اتوبوس تولید داخل یا خارج از کشور به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود و تلاش خواهیم کرد در مدت‌زمان نه‌چندان طولانی، مردم شاهد آسایش بیشتری در اتوبوس‌ها باشند.