kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۱۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸

خواندنی از ورزش ایران

 
 
* مهدی الفتی در رقابت‌های ژیمناستیک پرش خرک جام جهانی امتیاز ۶.۷۰۰ را کسب کرد و در رده بیست و چهارم ایستاد. در این وسیله ۲۴ ژیمناست حضور داشتند. الفتی در این مسابقات نتوانست عملکرد خود در ۳ جام جهانی پیشین را تکرار کند و با کمترین امتیاز نسبت به دوره‌های قبل در جایگاه بیست و چهارم رده‌بندی مرحله مقدماتی پرش خرک قرار گرفت. جام جهانی قطر یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود و با توجه به عملکرد دور از انتظار الفتی در این رقابت‌ها، شانس او برای کسب سهمیه کمتر از قبل شد.
* مسابقات انتخابی المپیک تنیس روی میز در منطقه آسیا میانه از ۲۸ اردیبهشت در ازبکستان آغاز می‌شود. نوشاد عالمیان به همراه برادرش نیما عالمیان در این مسابقات به رقابت می‌پردازند تا یکی از آنها بتواند این سهمیه را از آن خود کند. نوشاد و نیما عالمیان هشت اردیبهشت از فرانسه به ایران می‌آیند. ۱۲ اردیبهشت نیز مسابقات عربستان برگزار می‌شود و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی با توجه به رنکینگ جهانی در این مسابقات حضور دارند. فدراسیون برای نیما عالمیان درخواست وایلدکارت داده است و در صورت گرفتن وایلدکارت او هم می‌تواند قبل از انتخابی المپیک در یک مسابقه بین‌المللی شرکت کند.
* همزمان با یکم اردیبهشت ماه که تحت عنوان روز شهدای ورزشکار نامگذاری شده است مراسمی به همین منظور از سوی کمیته ملی المپیک ساعت ۹ صبح امروز شنبه اول اردیبهشت در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدا، مسئولین و اصحاب رسانه برگزار می‌شود. 
* در حالی که قرار بود تیم ملی جودو کشورمان با 11 ورزشکار بامداد پنج‌شنبه 30 فروردین ماه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) عازم دبی شود و از آنجا به هنگ‌کنگ پرواز کند، اما بارش باران و وقوع سیل در کشور امارات تمام پروازهای بین‌المللی را لغو کرد. پس از این اتفاق مسئولان فدراسیون جودو با هماهنگی با مسئولان اتحادیه جودو آسیا برای ساعت 18 پنجشنبه مجدداً اقدام به تهیه بلیت کردند، اما باز هم پرواز لغو شد. لغو پروازهای امارات برای چند بار در ساعات مختلف تکرار شد و در نهایت صبح دیروز (جمعه- 31 فروردین ماه) و پس از 30 ساعت انتظار تیم ملی جودو ایران از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بازماند. سی‌ودومین دوره مسابقات جودوی قهرمانی آسیا از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد.