kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی:

ارز واردات گوشت قرمز تا پایان سال تأمین شد

 
 
 
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارز واردات گوشت قرمز اختصاص داده شده است و تا پایان سال ۱۴۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد می‌شود.
علیرضا پیمان‌پاک در امور تجارت و تنظیم بازار در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه بودجه ارز واردات گوشت قرمز اختصاص داده شده است اظهار داشت: تا پایان سال ارز مورد نیاز گوشت قرمز تامین شده است و تمام کمبود تولید گوشت قرمز را از محل واردات جبران می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته 100 هزار تن گوشت منجمد و 30 هزار تن گوشت گرم به کشور وارد شده بود اما برای سال جاری میزان واردات گوشت منجمد 140 هزار تن افزایش می‌یابد اما میزان واردات گوشت گرم ثابت است.
پیمان‌پاک با بیان اینکه افزایش واردات گوشت قرمز برای تامین و تنظیم بازار است گفت: عمده گوشت واردات به صورت گوشت گوساله است به طوری که 80 درصد گوشت گوساله و 20 درصد گوشت گوسفندی است.
گفتنی است «علی سعیدی»، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران هم 29 فروردین‌ماه با اشاره به تأمین دو میلیارد و 800 میلیون دلار ارز برای واردات مورد نیاز کشور اعلام کرد: طی ۲۸ روز ابتدائی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد.
وی اظهار داشت: کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد. تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است. تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل‌ونقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.
سعیدی ادامه داد: همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب 70، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند.