kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶

 بایدن این بار رفح را با حیفا اشتباه گرفت!

 
 
رئیس‌جمهوری سالخورده آمریکا در تازه‌ترین گاف خود، مرتکب اشتباه دیگری شد و شهر بندری «حیفا» در اراضی اشغالی را با «رفح»، آخرین پناهگاه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه اشتباه گرفت. 
روزی نیست که خبری از گاف‌های بایدن در رسانه‌های آمریکا منتشر نشود. وضعیت اسفبار بایدن از لحاظ جسمی و ذهنی آن هم چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل به معضل بزرگ حزب دموکرات شده است. رؤسای کمپین انتخاباتی بایدن برای جلوگیری از گاف‌های پی‌در‌پی وی بخصوص در هنگام سخن گفتن با خبرنگاران تصمیم گرفته‌اند هر آنچه که بایدن باید بگوید یا انجام دهد را در کاغذی نوشته و به او بدهند اما همین مسئله هم توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. هفته گذشته لنزهای دوربین خبرنگاران، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را در حال خواندن متنی برای پاسخ به سؤالات خبرنگاران در جریان دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید ضبط کردند. طبق گزارش روزنامه القدس العربی، بایدن ۸۱ ساله در این دیدار متن نوشته شده‌ای را می‌خواند که شامل یک دستورالعمل با حروف بزرگ درباره زمان مکث در نظرات خود و اجازه به مترجم برای ترجمه صحبت‌های وی بود. روزنامه راستگرای «نیویورک پست» در واکنش به این اتفاق، بایدن را «سلطان تقلب» توصیف کرد.
رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا در جدیدترین گاف خود نیز این بار رفح را با حیفا اشتباه گرفت. به گزارش ایسنا، این اشتباه جو بایدن، رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا زمانی رخ داد که از او در مصاحبه با «نکسار میدیا» درباره طرحش برای حمایت از رای‌دهندگان فلسطینی در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین سؤال پرسیده شد. بایدن گفت: «اول اینکه، با آنها دیدار کرده‌ام.» او افزود: «دوم اینکه، کاملا روشن کردم که ما باید به شدت میزان مواد غذایی، آب و خدمات درمانی که وارد غزه می‌شود، افزایش دهیم.» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه قصد داشت به شهر رفح، جنوبی‌ترین شهر در نوار غزه اشاره کند، اما گفت: «و من همچنین برای اسرائیلی‌ها روشن کرده‌ام که به حیفا حمله نکنید!» به گزارش نیویورک‌پست، بعد از آن رشته افکار بایدن گسسته شد و به‌ نظر می‌رسید که دیگر تمایلی ندارد روی آن صحبتی داشته باشد. بایدن گفت: «به هر حال این‌طور نیست»
اخراج 28 کارمند گوگل
خبر دیگر از آمریکا این که در ادامه حمایت‌های دولت و همچنین شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا از رژیم صهیونیستی «گوگل» ۲۸ نفر از کارکنان این شرکت را به دلیل اعتراض آنها به قرارداد ارائه خدمات هوش مصنوعی به رژیم صهیونیستی اخراج کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «ائوروپا پرس»، شرکت فناوری آمریکایی گوگل پس از برگزاری مجموعه‌ای اعتراض‌ها علیه قرارداد «نیمبوس» به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار (حدود ۱.۱۲۴ میلیون یورو) برای ارائه خدمات ابری و هوش مصنوعی به رژیم صهیونیستی، ۲۸ تن از کارکنان را اخراج کرد. سازمانی از کارکنان گوگل و آمازون موسوم به «هیچ فناوری برای کمپین آپارتاید» در بیانیه‌ای اعلام کردند: امروز گوگل ۲۸ کارگر از جمله کسانی را که به طور مستقیم در تحصن تاریخی ۱۰ ساعته دیروز شرکت کردند، بی‌رویه اخراج کرد. این سازمان تصریح کرد که این «اقدام آشکار انتقام‌جویی» نشان‌دهنده این است که گوگل برای قرارداد خود با رژیم و ارتش «نسل‌کش اسرائیل» بیش از کارکنان خود «ارزش» قائل است؛ کارکنانی که همچنین از سه سال نادیده گرفتن شدن توسط مدیریت ارشد شرکت شکایت دارند. شماری از کارکنان گوگل سه‌شنبه هفته گذشته و به مدت ۱۰ ساعت در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی، در دفاتر نیویورک، سیاتل، سانی ویل و کالیفرنیا تحصن و تظاهرات کردند. کارکنان معترض گوگل همچنین ساندار پینچای مدیرعامل گوگل و توماس کوریان مدیرعامل گوگل کلود را به دلیل نداشتن اهتمام در مورد «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی علیه فلسطین مورد انتقاد قرار دادند. این سازمان تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بفهمیم که چگونه این مردان می‌توانند شب‌ها بخوابند در حالی که فناوری آن‌ها اجازه داده است ۱۰۰ هزار فلسطینی در شش ماه اخیر نسل‌کشی اسرائیل کشته، مفقود و مجروح شوند.