kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
قاضی دهقانی در دوازدهمین جلسه دادگاه سرکردگان منافقین:

کشورهای میزبان متهمان پرونده گروهک منافقین مجرم محسوب می‌شوند



دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات
۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری میزان، دادگاه رسیدگی به اتهامات
۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین «دهقانی» در مجتمع قضائی امام خمینی(ره) به صورت علنی برگزار شد.
قاضی دهقانی در ابتدای جلسه دادگاه گفت: پرونده‌ای مشتمل بر کیفرخواست واصله از دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مورد اتهامات ۱۰۴ سرکرده گروهک منافقین و شخصیت حقوقی سازمان به دادگاه واصل شد که شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران طبق قانون در حال رسیدگی به این پرونده است.
وی افزود: به کشور‌هایی که میزبان متهمان این پرونده هستند تذکر می‌دهیم، میزبانی از این متهمان برابر کنوانسیون‌های بین‌المللی مبارزه با تروریسم جرم محسوب می‌شود. برخی از این کشور‌ها مانند فرانسه نسبت به میزبانی متهمان این پرونده، که متهم به اقدامات تروریستی و جنایت علیه بشریت هستند، تجدیدنظر و نسبت به استرداد آن‌ها مطابق اعلان قرمز صادر شده با سازمان‌های بین‌المللی همکاری کنند. همچنین مردم کشور آلبانی به دلیل اینکه میزبان متهمان این پرونده است، استرداد آن‌ها به ایران را از دولت خود پیگیری کنند.