kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار تصاویری نوشت که دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه‌،سرکوب می‌شوند.
 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: چشم‌انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی.
مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یکجانبه در این‌گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.
وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی بین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کرده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران 
بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد درخصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت‌وگوها را ادامه دهد.
کنعانی با تاکید بر اصل حسن‌نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت‌های ثالث درخصوص این موضوع تصریح کرد.
به گزارش ایرنا، وی گفت: بدون تردید دولت‌های ذی‌ربط می‌توانند در پرتو همکاری‌های دوستانه و در راستای منافع مشترک، به‌دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نائل 
شوند.